CADUTA LIBERA/FREE FALL - Scoperta/Uncover
Tecnica Acrilico su tela/Acrilic on canvas
Misure/Size 100x100 cm
Anno/Year 2007
ITA
Nella tela traspare non solo la necessità di una espressione ma la volontà di porgere a chi guarda una strada diretta al centro di sé.
La vertigine più grande di questa opera è una inedita identità fra l'emozione della partenza e quella del ritorno a casa.
Una sorta di sospensione del respiro della vita, un ritorno in placenta, dove tutto scorre e vive senza sforzo.
Caduta libera è un racconto per immagini di una intensa esperienza di crescita vissuta dall'artista Adolfo Magnelli.
Ogni quadro è il ritratto di un momento, di una stazione del percorso interiore compiuto con la volontà e la consapevolezza di raggiungere la libertà che tutto compone.
Un percorso al contempo artistico ed esistenziale offerto in forma di immagini per chi è disposto ad accettarlo e a rivedersi.
ENG
In the canvas transpires not only the need for an expression but the desire to offer the viewer a direct road to the center of oneself.
The greatest vertigo of this work is an unprecedented identity between the emotion of departure and that of returning home.
A sort of suspension of the breath of life, a return to the placenta, where everything flows and lives effortlessly.
Free fall is a story in images of an intense experience of growth lived by the artist Adolfo Magnelli.
Each painting is the portrait of a moment, of a station of the inner journey made with the will and awareness of achieving the freedom that composes everything.
A journey that is both artistic and existential offered in the form of images for those who are willing to accept it and see themselves again.