top of page

CADUTA LIBERA/FREE FALL - Ritorno/Return
Tecnica Acrilico su tela/Acrilic on canvas
Misure/Size 100x100 cm
Anno/Year 2007

ITA - Caduta libera
00:00 / 00:57
ENG - Free fall
00:00 / 00:56

ITA

Momento catartico del ritorno a Sé stessi, un intimo e prezioso atto d'amore nei nostri stessi riguardi, che nel dipinto diventa una rinuncia alla gravità, espressa da un fluttuare libero dei corpi che sembrano muoversi in più direzioni, liberi anche dall'obbligo di un verso, di un destino.

Caduta libera è un racconto per immagini di una intensa esperienza di crescita vissuta dall'artista Adolfo Magnelli.

Ogni quadro è il ritratto di un momento, di una stazione del percorso interiore compiuto con la volontà e la consapevolezza di raggiungere la libertà che tutto compone.

Un percorso al contempo artistico ed esistenziale offerto in forma di immagini per chi è disposto ad accettarlo e rivedersi.


ENG

A cathartic moment of return to oneself, an intimate and precious act of love towards ourselves, which in the painting becomes a renunciation of gravity, expressed by a free floating of bodies that seem to move in several directions, also free from the obligation of a verse, of a destiny.

Free fall is a story in images of an intense experience of growth lived by the artist Adolfo Magnelli.Each painting is the portrait of a moment, of a station of the inner journey made with the will and awareness of achieving the freedom that composes everything.A journey that is both artistic and existential offered in the form of images for those who are willing to accept it and see themselves again.

bottom of page