top of page
Descrizione opere

Pop art concettuale

La giostra
Figurativo
My religion

Realtà non ordinaria/Non-ordinary reality

Tecnica Acrilico su tela/Acrylic on canvas
Misure/Size 97x110 cm
Anno/Year 2023

00:00 / 00:42

ITA

00:00 / 00:39

ENG

ITA

Il pittore Adolfo Magnelli, ritrae l’attrice francese Brigitte Bardot proiettata in uno stato di meraviglia e di Suprema gioia, nell’atto di accogliere un poliedro levitante di colore bianco fra le mani, che si staglia sullo sfondo di una banconota orientale.


La presenza di tale poliedro pare spigionare energie misteriose, essendosi esso palesato alla coscienza senza consenso alcuno, e travolgendo completamente l’ordine ontologico di ogni pensiero.


Il Magnelli evoca, in questa sua opera, ricordi di un tempo che mai più ritornerà, e che solo l’arte è in grado di immortalare.

ENG

The painter Adolfo Magnelli, portrays the French actress Brigitte Bardot projected in a state of wonder and supreme joy, in the act of welcoming a white levitating polyhedron in her hands, which stands out against the background of an oriental banknote.


The presence of this polyhedron seems to unleash mysterious energies, having revealed itself to consciousness without any consent, and completely overwhelming the ontological order of every thought.


Magnelli evokes, in this work, memories of a time that will never return, and that only art is able to immortalize.

QR code opere

bottom of page